Bogdán Mária Emese | Intő szülőknek, nevelőknek | Elérhetőség a katalógusban: http://tinyurl.com/mtrb8jmm | A könyv szerzője testnevelőtanár, aki sokéves szakmai tapasztalatai alapján állította össze művét a tanulók mindennapi életviteli problémáiról, a mozgáshiányos életmódtól kezdve az egészségtelen táplálkozásig. Kiknek ajánljuk: pedagógusoknak, szülőknek | |
Kiss Szilvia Piroska | Kulcs az új generációs szülőkhöz | Elérhetőség a katalógusban: http://tinyurl.com/3dpjafxz | A könyv nem kifejezetten a pedagógiáról szól, hanem a pedagógusok és szülők, illetve családok viszonyáról, a pedagógusok hatékony, szülőket segítő kommunikációjáról, bemutatva a 21. századi magyar családok jellegzetes problémáit is. Kiknek ajánljuk: pedagógus hallgatóknak, pedagógusoknak, szociális szakembereknek | |
Benedek István | Száz eset, ezer tanulság. Történetek a nevelés-oktatás világából | Elérhetőség a katalógusban: https://tinyurl.com/w9u6hfu | A gyakorlatias szemléletben írt példatár könyvben öt témakörbe csoportosítva jelennek meg és kerülnek elemzésre az iskola és a tanárok világát érintő témák: a gyermek, a vezető és a vezetettek, a kollégák, a szülők, illetve a fenntartók szövevényes viszonyrendszere tárul fel, különféle megtörtént esetek alapján. Kiknek ajánljuk: pedagógus hallgatóknak, pedagógusoknak | |
Szél Dávid | Tabuk és dilemmák a gyereknevelésben. 0-9 éves korig. Az altatástól a szexedukációig. | Elérhetőség a katalógusban: | A könyv pszichológus szerzője megosztó, kényes, illetve vitás témákról ír, hozzásegítve a szülőket és a gyermekekkel foglalkozó személyeket az izzasztó helyzetek és kényelmetlen kérdések hatékony kezeléséhez. Kiknek ajánljuk: szülőknek, pedagógus hallgatóknak, pedagógusoknak,gyerekekkel foglalkozó szakembereknek | |
Margócsy József | A pedagógus és az élet. Gondolatok a pedagógushivatásról | Elérhetőség a katalógusban: | A 80-as években megjelent könyv gyakorló pedagógus szerzője az iskola és az élet viszonyáról értekezik, érintve a pedagógussá válás folyamatát, a pedagóguspálya kezdeti lépéseit, a pedagógus osztálytermi, osztálytermen kívüli és iskolán kívüli munkáját, a pedagógus szerepköröket. Kiknek ajánljuk: pedagógusoknak, pedagógus hallgatóknak | |
Hegyi Ildikó | Jaj, te gyerek! Nevelési helyzetek az óvodában | Elérhetőség a katalógusban: | A kezdő pedagógusok legnagyobb kihívása a nevelési helyzetek eredményes megoldása. A könyv bizonyos szempontok, törvényszerűségek megadásával nyújt segítséget a hatékony mindennapi pedagógiai munkához, különféle problémás szituációk rendezéséhez. Egy idézet a könyvből: Kiknek ajánljuk: pedagógus hallgatóknak, kezdő pedagógusoknak, gyermekkel foglalkozó szakembereknek | |
Antal Judit | Mentálhigiéné az óvodában | Elérhetőség a katalógusban: | A szerző mentálhigiénés óvodai
szaktanácsadói tapasztalatait mutatja be. Fő témái: az óvodáskorú gyermek lelki
egészsége, az érzelmek, a problémák és konfliktusok kezelése, a hatékony
kommunikáció, az egyéni és a csoportfejlesztés összehangolása, az óvoda és a
család kapcsolata, a kollektíva működése, az óvodai dolgozó lelki egészsége. A témákhoz a szerző élményszerű gyakorlatokat mutat be. A könyv tartalma hasznosítható foglalkozások tervezéséhez, a családokkal való
együttműködés megújításához, önfejlesztéshez és lelki töltekezéshez is. Kiknek ajánljuk: óvodapedagógus hallgatóknak, kezdő óvodapedagógusoknak, kisgyermekkel foglalkozó szakembereknek | |
Körmöci Katalin | A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában | Elérhetőség a katalógusban: | A szerző célja, hogy bemutassa az óvoda lehetőségeit a tudásvágy megalapozásában. A tudásvágy segítségére lesz a gyermeknek abban, hogy kíváncsian és belső motívum alapján tanuljon az iskolában, illetve az élete során is. Kiknek ajánljuk: pedagógus hallgatóknak, kezdő óvodapedagógusoknak, kisgyermekkel foglalkozó szakembereknek | |
Gyarmati Szabó Éva (szerk.) | Elhivatottak. Arcképvázlatok pedagógusokról | Elérhetőség a katalógusban: | A kötet "megszállott" pedagógusokat mutat be, olyan nevelői egyéniségeket, akik sikerrel teljesedtek ki a pedagógusi pályán. Olyan személyeket, akiknek felkészültsége, folyamatos megújulási készsége, emberszeretete, nevelhetőségbe vetett hite kivívta szűkebb és tágabb környezetük tiszteletét, megbecsülését. Egy idézet a könyvből: "Rengeteget dicsérek, de nem elvtelenül. Ebben nagyon következetesnek kell lenni. A rajzórákon is mindig közéjük ülök, együtt dolgozom velük. Ez több szempontból is hasznos: látják, mit kell csinálni, ami olykor minden magyarázatnál többet ér, én sem jövök ki a gyakorlatból, s tudom, mit követelhetek, s végül - nem mellékesen - így sokkal könnyebb fegyelmezni is." Kiknek ajánljuk: pedagógus hallgatóknak, pedagógusoknak,gyermekekkel foglalkozó szakembereknek |