Az ökölvívó mérkőzés, más néven a bokszmeccs évezredek óta az ellentét metaforájává vált: két test és két ellentétes személyiség csap össze a közönség előtt, jobbára pénzért, különböző képességek, eszmék és értékek harcát fejezve ki.
Kasia Boddy A boksz története című kultúrhistóriai kötete kilenc fejezetben, enciklopédikus igénynyel igyekszik összefoglalni és értelmezni minden olyan írott művet és képzőművészeti alkotást, amely az utóbbi három évezredben akár a legelvontabb kapcsolatban is állt az ökölvívással. Azokban a modern művekben, melyeket a könyv tárgyal, ez a harc a nemzetiség, az osztály, a rassz, az etnikai hovatartozás, a vallás, a politika és a férfiasság különböző fajtáinak harca. Az antik görög olimpikonoktól és Platón dialógusaitól Mike Tyson negatív mítoszáig és az amerikai zárt láncú PPV-közvetítésekig az ökölvívásban dramatizálódó konfliktusok újraírják az ősi ellentétpárokat: izomerő az ész ellen, dicsekvés a szerénység ellen, ifjonti hév a tapasztalat ellen.
Bár ez a könyv elsősorban az ökölvívás modern formáiról szól, mivel a klasszikus aranykornak és a régensség bokszkultúrájának mítosza alapvető hatással volt az ökölvívásról alkotott nézeteinkre, a szerző ezeket vizsgálja meg először. Az első két fejezet a boksz korai történelmét vázolja fel, s olyan, máig használatos eszmék kialakulását követi nyomon, mint a bátorság és a becsület, a rituálé és a nézőközönség, a szépség s a groteszk. A harmadik fejezet arra a kérdésre keresi a választ, hogy az ökölvívás stílusa mit jelentett a régensség korának festői és költői számára. A negyedik fejezet szemügyre veszi az ellentétet, ami a veszélyes, és sokáig illegális díjmérkőzés és a tiszteletre méltó, sportos, keresztény-viktoriánus ökölvívás között feszül, valamint megvizsgálja, hogy ezek milyen hatással voltak két merőben különböző íróra, George Eliotra és Arthur Conan Doyle-ra.
A huszadik század elejére tehető a profi ökölvívás (és a tömegtájékoztatás, például az újságírás és mozi robbanásszerű amerikai fejlődésének) megjelenése. Ez adja az ötödik fejezet témáját. A hatodik fejezet középpontjában a faji és az etnikai hovatartozás áll: miként azonosul a boksz a fiatal zsidó bevándorlók asszimilációjával, illetve milyen körülményekkel kellett megküzdeniük a bőrszínük miatt a huszadik század elején az afro-amerikai ökölvívóknak. A hetedik fejezet szemügyre veszi a húszas évek sportőrületét, s amellett érvel, hogy a modernizmus számos stílusa tudatosan olvasztotta magába az ökölvívás eszméit.
Az utolsó két etap a huszadik század végét mutatja be. A nyolcadik fejezet azt szemlélteti, hogyan vált az ökölvívás szinte kizárólag a korrupció és a kitartás metaforájává, legalábbis amíg egy fiatal ökölvívó, Joe Louis színre nem lépett. Végül a kilencedik fejezet megvizsgálja Muhammad Ali korát, a televíziót, a Fekete Hatalom elnevezésű mozgalmat, továbbá „a fehér reménység” kompenzáló hatását. A végjátékban egyebek között szó van Tysonról és hiphopról, a konceptuális művészet kesztyűfetisizmusáról és az izzadságszagú edzőtermek rendíthetetlen vonzerejéről. Kasia Boddy könyvében a The New York Review of Books szerint minden benne van, amit valaha leírtak, ábrázoltak vagy rögzítettek a bokszról.