Rendezett nagy tematikus, továbbá kisebb-nagyobb nemzetközi kiállításokat is. A rendszerváltás után kezdte jobban megérteni, hogy mit jelent a művészet, szabadság, demokrácia, liberalizmus egy új, demokratikus társadalmi berendezkedés keretei között. Korábban is küzdött ezekért az eszmékért, de a rendszerváltás óta a megváltozott körülmények között bonyolultabbá és felelősebbé is vált. A rendszerváltás idején 30-40 interjút adott, rengeteg előadásokat tartott, igen sokat publikált. Felpezsdült a kulturális közélet, de úgy látta, hogy a változások fő szereplői a bölcsészek mellett a „társadalomtechnikusok”, a közgazdászok, jogászok. Változott közben a médiumok szerepe is és ezt is igyekezett követni a Tölgyfa Galériában, ahol pl. az ún. „négy igenes” választás plakátjaiból rendezett kiállítást. (http://beszelo.c3.hu/cikkek/a-valtozas-jelei), Ezt megismételték 1990-ben a Nemzeti Galériában A változás jelei címmel. Ugyanott vezérelte a Hatvanas évek kiállítást, mely először mutatta be a „nagy generációt”.
Szakmai életrajzából tömegével idézhetők a korszak átalakulásának „finom” dokumentumai. 1996-ban kandidátusi fokozatot szerzett. 2003-ban a Magyar Tudománytár sorozat 6. kötetében kiváló tanulmányban mutatta be a rendszerváltásnak művészetre és a kultúra más területeire kifejtett hatását. Beke László 1999 óta az Európai Tudományos és Művészeti Akadémia (Academia Scientiarum et Artium Europaea, Salzburg) tagja. 2000-től a Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Kutatóintézetének igazgatója, a Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Bizottságának tagja volt. A bukaresti Képzőművészeti Egyetem díszdoktorrá fogadta. Munkahelyemen, a Pécsi Tudományegyetemen, ahol már csak professor emeritusként dolgozom, igen gyakran feltűnt Beke László, aki disszertációk sokaságát bírálta, kiállításokat nyitott meg, amikor még dékán voltam a „Modernitás" doktori programban (2004) vendégprofesszorként működött.
Kitüntetései, szakmai elismerések is jelzik, hogy egy nem köznapi alkotó életútjának áttekintését szándékozom elvégezni a kérdéses munkában. Beke László a Kassák-díj (Párizs, 1976), Pasteiner-díj (1986), Munkácsy-díj (1989), Művészeti Alap Nívódíja(1989), Lengyel Kultúráért-érdemérem (1999) díjaiban részesült és igen kiterjedt szakmai-közél