Könyvajánló

Kiadó:
ISBN:
978-963-9534-96-4
Kiadás éve:
2007
Mű a katalógusban:

Logótár 2 : 2000 válogatott logó nemzetközileg elismert tervezőktől

Második felvonás A könyv a korábban megjelent Logótár című kötet folytatásaként újabb nagyszerű válogatást mutat be a LogoLounge.com weboldalra beküldött több mint 65 000 alkotás közül. Kimeríthetetlen ötletforrás A logót egy cég arculatának egyik legfontosabb elemeként tartják számon, épp ezért tervezése a legnagyobb szakmai kihívást jelentő feladatok közé tartozik.

 

A zsebkönyv formátumú kiadás az amerikai Rockport Kiadó LogoLounge című köteteinek tartalmát sűríti össze egy könyvbe. A kézikönyv a hosszas leírásokat mellőzve, kizárólag a logók bemutatására koncentrál; kompakt, épp ezért jól forgatható, hasznos ötletforrás minden logótervezés iránt érdeklődő számára.

Tematikus csoportosítás – könnyű keresés

A témakörök alapján 21 csoportba rendezett gyűjteményben könnyű a célzott keresés és az eligazodás. Az egyes témakörök szerint bemutatott logók jól példázzák, hogy azonos kategórián belül is születhetnek eltérő stílusú alkotások.

A témakörök között megtalálhatók például

  • kezdőbetűkből kialakított,
  • tipografált és kalligrafikus,
  • emberi alakokból és fejekből kialakított,
  • geometriai formákon, szimbólumokon alapuló,
  • természeti formákra, állatalakokra építő logók.

 

Imprint kiadás angol oldalakkal

E kiadvány rendkívül gazdag és változatos képi anyagával elsősorban a vizualitásra épít, így csak minimális szöveges információt tartalmaz. Ennek köszönhetően lehetséges a könyv – az eredeti angol nyelvű változatnál is kedvezőbb árú –, ún. imprint kiadása, amelyben csak a téma megértését segítő szöveges oldalak magyar nyelvűek.

A kötet kétnyelvű tartalomjegyzéke könnyű eligazodást tesz lehetővé az angol nyelvű belső fejezetkezdő oldalak között.

A kevésbé fontos szöveges részek – pl. a többnyire nemzetközi alkotók és megrendelők megnevezése – angol nyelvűek maradtak.