Könyvajánló

Kiadó:
HVG Kiadó
ISBN:
978-963-304-065-2
Kiadás éve:
2011
Mű a katalógusban:

Steve Jobs

Először a középiskolai diákolvasmányaim kedvencét, Lev Tolsztoj Háború és béke című elgondolkodtató és fantasztikus élményt nyújtó könyvét szerettem volna bemutatni, de aztán egy, a tavalyi évben olvasott életrajzi könyv felülírta az elképzeléseimet. De hogy lehetne a két könyvet összehasonlítani? Természetesen sehogy, csak egy érzés volt, hogy korunk egyik meghatározó, zseniális gondolkodójának és cégvezetőjének az életútját bemutató könyvet kell választanom.



A miértre talán a bevezető gondolat ad választ: „Akik elég őrültek ahhoz, hogy elhiggyék, meg tudják változtatni a világot – azok tényleg meg is teszik.” (Az Apple „Think Different” 1997-es reklámkampányából.)

Szenvedélyes személyisége és élettörténete egyszerre példaértékű és tanulságos, ahogy olvashatjuk a könyvben, még maga a szerző is a Jobs-féle „valóságtorzító mező” áldozata lett néhány esetben. Több mint száz interjúalany biztosítja, hogy élettörténete teljes egészében megjelenjen előttünk.

Steve Jobs páratlan kreativitása, a tökéletesség iránti szenvedélye és fékezhetetlen lelkesedése több ágazatot is forradalmasított. Legfontosabb célja az volt, hogy olyan vállalatot hozzon létre, amelyet annyira átitat az innovatív kreativitás, hogy képes legyen túlélni az alapítókat. A könyv tudatosítja bennünk, hogy a cégeket is emberek irányítják, és ők teszik naggyá, ahogyan a Jobs után jövő emberek képesek voltak továbbvinni az alapító elképzeléseit. Azt üzeni nekünk, hogy a digitális világunkban is az emberre kell figyelnünk.

Issacson szerint a XXI. század innovatív gazdaságainak kulcseleme lehet, ha egy erős személyiségben párosul a bölcsészettudományok és a természettudományok iránti érzék. Hogy ez így van-e, döntsék el Önök. Az biztos, hogy a könyv tanulságos történeteket mesél el, legyen szó akár cégvezetésről, márkaépítésről, termékfejlesztésről, szellemi termékek eltulajdonításáról vagy reklámkampány tervezésről.

Hiszen a világ egyik legjobb reklámfilmjét ki alkothatta volna meg, ha nem Steve Jobs...
 

Dr. Kuráth Gabriella marketingvezető ajánlásával
PTE RH Marketing Osztály