In 1968, Chicago made headlines for the ferocity of its police response to protesters at the Democratic National Convention, prompting outrage in the art world. Some artists pulled their shows from the city and called for a boycott until the mayor left office. But others responded artistically, creating new works and even full exhibitions in reaction to the political and social issues raised by the summer’s events...
A Kossuth-díjjal és Nemzet Művésze címmel is kitüntetett iparművész, keramikus Schrammel Imre hatalmas életműve folyamatos, gyötrődő, kétkedő, kérdező, sohasem megnyugvó párbeszéd a földdel, az agyaggal. A művész a minden eddig élt élőből lett ősanyaggal dolgozik. Különös, szenvedélyes kapcsolatban áll vele. Ő maga aszketikus alkat, gótikus szentekhez hasonlít, mégis Antaiosz juthat róla eszünkbe, a görög mitológia óriása, aki mindaddig legyőzhetetlen volt, amíg meg tudta érinteni anyját: a Földet. Az érintésből mindig új erőt merített. Schrammel számára – úgy tűnik – szinte mágikus jelentőségű a föld megérintése. A nyomhagyás.
A gazdagon illusztrált, közel kétszázötven képet tartalmazó életműalbum Kernács Gabriella tanulmányával és a művésszel készült interjúval mélységeiben tárja fel egy páratlanul sokszínű munkásság alkotói és emberi rétegeit
A kötet egyrészt feltárja az 1914-es szőnyegkiállítás szervezésének történetét, a kiállításon bemutatott szőnyegek eredetét, azaz mely műtárgyak szerepeltek az 1914-es budapesti kiállításon, illetve mely erdélyi települések küldtek szőnyeget Budapestre; másrészt egy páratlan nyomozás eredményeképpen közzéteszi, hogy az 1914-ben Budapesten kiállított szőnyegek jelenleg hol találhatók.
A kiadvány hiánypótló, mivel a kiállítás kapcsán tervezett nagyszabású illusztrált katalógus eddig sohasem jelent meg, miközben a hozzá kiadott jegyzék a szőnyegkutatás egyik kiindulópontja...
60 kreatív zenei gyakorlat minden korosztály számára. A tanári pálya nem egy hálás hivatás, ugyanakkor pedig mégis az. Hogy miért nem hálás? Nem láthatjuk a munkánk azonnali eredményét, hiszen hosszú távra tanítunk gondolkodni, és igyekszünk az élet legtöbb területén később is használható tudást adni diákjainknak. Mitől hálás azonban mégis?
Sok tanítványunk életét tudjuk nyomon követni (a közösségi oldalakon keresztül is), és többekkel tartjuk a kapcsolatot akár évtizedek óta, figyeljük előrehaladásukat a nagybetűs életben. Fekete Anikó olyan volt diákom, akivel mára barátságban vagyunk: minden találkozásunk feltölt energiával, új impulzusokat kapok tőle, és ez talán kölcsönös.
A kreativitása, kíváncsisága, tudásszomja, munkabírása, a művészetekhez való hozzáállása mindig lenyűgözött és lenyűgöz a mai napig. Anikó most egy újabb gyűjteménnyel jelentkezik: Kreatívan zenélni című munkájában olyan, komoly koncentrációt igénylő, szövegen és ritmikán alapuló összetett gyakorlatok kerülnek a középpontba, amelyek segítségével egy újabb szintre emelhető az együttjátszás, együttzenélés öröme, mint kreatív közösségi élmény.
Anikó lehetőséget ad ezzel a kiadvánnyal, hogy átgondoljuk a tanítási módszereinket, megújuljunk és a saját örömünkre is tanítsunk. Tapasztalatom, hogy a diákok az ilyen típusú gyakorlatoktól elsőre idegenkednek, először nem is értik a feladatokat, de hamar belejönnek, és később ők kérik az ilyen inspiráló órákat. Nem tudok jobb útravalót mondani a könyvhöz, mint amit maga a szerző írt az előszavában: „Forgassa úgy az olvasó a könyvet, mintha a kreativitás erdejében barangolna…” Fedezzen fel útja során sok szépséget és lehetőséget! Köszönjük Anikó! Vántusné Gaál Zsófia ének-zene tanár; karvezető
Ebben a könyvben nyomon követhetjük a módszer fejlődését a Kodály Zoltán felkérésére indult, a zenészek gyakori egészségi problémáinak hátterét felderítő kutatásoktól, a komplex testnevelési program kidolgozásán, a különböző akadályok legyőzésén át az elmúlt tíz év eredményeiig. A fotókkal gazdagon illusztrált kötetben a Kovács-módszer, a 20. század neveléstörténetének nagyjelentőségű koncepciója, életformája, életfilozófiája, pedagógiai modellje és természettudományos ismerettára egyaránt kibontakozik. A kiadvány közel négy évtized pedagógia kincsestárát kínálja muzsikusoknak, pedagógusoknak és egészségükért tenni vágyóknak egyaránt.
A kiadvány kilenc tanulmányt foglal magában, melyek a 2017-ben megrendezett, e kötet címével azonos elnevezésű, a Kecskeméti Népzenei Találkozó keretein belül megrendezett konferencián elhangzott előadások írott változatai. A bevezető írás a magyar társadalom átalakulásáról, a kultúra és a zenei anyanyelv változásairól, illetve elvesztéséről értekezik. Az ezt követőek mindegyike személyes példákon, évtizedes gyakorlatokon keresztül világít rá a népzeneoktatás egy-egy szeletére, arra, hogy a törvényi szabályozások adta kereteken belül vagy azon túl, hogyan lehet a hagyományos kultúra értékeit átadni a népzene nyelvén. Melyek azok a módszerek, lehetőségek, amelyekkel sikerek érhetők el ezen a területen....
Trevor Wye's acclaimed Practice Books for the Flute have now sold
over one million copies and proved invaluable to players at every
grade. Each book explores individual aspects of flute technique in
concise detail. This revised edition features updated diagrams, clearer
musical notation and improved overall design. This omnibus edition of
all six books in the Practice Book series is invaluable for both amateur
and would-be professional players. Together these books form a complete
reference guide for players who are looking to overcome technical
difficulties, and who are seeking advice on how best to practice.
This edition includes the Practice Book 1 – Tone CD and is designed to help those who have no access to a teacher, although it can also be used to back up regular lessons.
Geoffrey Gilbert was an internationally known flutist, teacher, and master clinician. The Gilbert Legacy features insights into the analysis and logic of Gilbert's teaching and playing philosophy. It includes clear and concise descriptions of his methods and outlines exercises and techniques that target tone production, breath control, technique, and much more!
From the 1860s through to the 1890s the rise of Japonisme and the Art
Nouveau movement meant few could resist the obsession with all things
Japanese.
Superbly crafted and often highly decorated Japanese
objects – lacquer, metalwork, ceramics, enamels and other decorative
items rich in new and exotic subject matter – stimulated and inspired
Western artists and craftsmen to produce their own works. Arts of the
Meiji period (1868–1912) were displayed at international exhibitions, in
the galleries of influential dealers and at fashionable stores in
London, Paris and Vienna....