In Glazing Techniques you’ll discover how dozens of talented artists approach glazing using a variety of techniques materials and firing ranges to achieve stunning surfaces that are sure to inspire your work.
"In this comprehensive
spiral-bound workbook, artist and educator Jeni Hansen Gard provides an
informative guide for teaching ceramics at the K–12 level. A hands-on
companion to the video series of the same name, this workbook gives a
thorough introduction to all aspects of teaching clay in the classroom.
Filled with hundreds of illustrations and step-by-step images to help
explain ceramic processes and equipment, the convenient spiral bound
format makes it easy to hang the helpful instructional diagrams in the
classroom or hand out to students."
Az első világháború százéves évfordulójára emlékezve, hazánkban nagyon sok köztéri hősi emlékművet újítottak fel, és a számos kiállítás, rendezvény mellett több – nem egyszer hiánypótló – kiadvány jelent meg. Lehet-e még újat mondani ebben a témakörben a művészeti alkotásokkal kapcsolatban? E könyv szerzője szerint – lehet. Hiszen az első világháborús vonatkozású művészi alkotásokkal kapcsolatban számos – néha egészen különleges – kérdés is felmerülhet, amikre a könyv igyekszik választ adni. Javarészt szobrokról, de sok helyen kisplasztikákról, érmekről, plakettekről, jelvényekről, valamint az alkotó szobrászokról esik szó, ám a fejezetek sora – nem véletlenül – egy grafikus első világháborús vonatkozású alkotásaival zárul...
A Magyar Művészeti Akadémia nem akadémikus köztestületi tagjai közül mintegy nyolcvan képzőművész alkotó munkája látható a Pesti Vigadó V. és VI. emeleti három termében 2022. augusztus 28-ig. A kiállítás címe és hívó szava: Üzenet, hiszen minden művészi alkotás mondanivalója üzenet, az általában láthatatlannak valamilyen láthatóval történő reprezentálása. Az MMA Képzőművészeti Tagozata által rendezett kiállítás – melyhez katalógus is készült – kurátorai Sárkány Győző grafikusművész, az MMA közgyűlési képviselője és dr. Nátyi Róbert művészettörténész, akik a folyamatosan bővülő MMA köztestületi tagság művészi útjainak ezernyi lehetőségét akarják megmutatni e sokszínű válogatással..
A Youhu az Y-nemzedék legjobb magyar művészeinek különleges, közös bemutatója a Kieselbach Galériában. Fiatalok, akik az elmúlt évtized művészettörténetét írták.
Szücs György művészettörténész (Magyar Nemzeti Galéria), 20.századi művészetünk szakértője így ír a monográfiáról:
„A 19. század közepétől a különféle jelzőkkel ellátott realizmus, a hol támogatott, hol bírált, az avantgárd nézőpontból pedig szinte értelmezhetetlen szemléletmód és valóságábrázolás széles medrét a fajsúlyos életművek mélyítették el. Szurcsik János ötvenes években induló pályája egy kötelező elvárásrendben, a szocialista realizmus idején kezdődött, de a vállalható elődök, Derkovits Gyula és Nagy István, majd tanárai, Rudnay Gyula, a Képzőművészeti Főiskolán Barcsay Jenő, Domanovszky Endre, Szőnyi István és mások művészi és morális példája nyomán hiteles, egyéni képi világot alakított ki. A mester mindvégig megőrizte színes festőiségét, amelyet konstruktív szerkezetbe szorított, máskor expresszív vagy lírai hangulatot közvetítő kompozíciók jellemeznek. A magvetők, a kaszálók, az utazók ciklusokba sorolható csoportjai végigkövetik az életutat, a monumentális műfajok, történelmi jelenetek mellett viszont a személyes környezet intimebb alkotásaival és a modern kor lenyomataival is találkozhatunk a könyv lapjain feltáruló gazdag, ám ma már alig ismert életművében.”
Tasnádi József asszociációkkal és vizuálisan generált történetekkel foglalkozik, imagetexteket hoz létre. Installációi, intervenciói és generatív digitális kísérletei vizuális esszék. Olyan vizuális esszék, melyek történetté, textuális narratívává íródnak át, ahol az értelmezés és a gondolattársítás gazdag, buja, nyílt mezői tárulnak fel...
An understanding of psychology—specifically the psychology behind how users behave and interact with digital interfaces—is perhaps the single most valuable nondesign skill a designer can have. The most elegant design can fail if it forces users to conform to the design rather than working within the "blueprint" of how humans perceive and process the world around them.
As technology becomes deeply integrated into every aspect of our lives, we’ve begun to expect more emotionally intelligent interactions. But smartphones don’t know if we’re having a bad day, and cars couldn’t care less about compassion. Technology is developing more IQ, but it still lacks EQ.
Imagine that you're walking down a busy street in a large city when you suddenly see the face of a family member. Even if you were not expecting to see this person, and even if there are dozens, or even hundreds, of people in your visual field, you will immediately recognize him or her as your relative. You'll also have an accompanying emotional response, be it love, hate, fear, or otherwise.
This book contains the pre-printed papers and posters which were then presented at the Gels in Conservation conference, London 16 - 18 October 2017, plus an Appendix by Richard Wolbers 'Terminology and Properties of Selected Gels'.
The texts in this volume represent the current theory, research and practice on the use of gel materials for treatment processes in the conservation of objects of art and surfaces in the built environment. The range of gels featured includes those drawn from the biological, cosmetic and food industries, as well as emerging products created specifically for conservation purposes.
The papers collected in this volume are the fruits of the Desalination project - a European research project which involved representatives of the private sector, universities, industry, research centres and public authorities. This project examined the use of poultices to treat salt damage problems in porous objects (a widespread standard practice for at least three decades in cultural heritage conservation). However, as with many conservation interventions, while the poultice materials are (in large part) removable, the effects of this treatment are non-reversible.